FRÅGOR & SVAR

På denna sida samlas de vanligaste frågorna som användare ställer när det gäller Sobernet. Förhoppningsvis kan denna sida ge dig den hjälp du behöver. Ha gärna för vana att ta en titt på denna sida först innan du kontaktar supporten. 

När kommer jag att flyttas till nya epost-miljön?

Du kommer att få ett epostmeddelande om aktuell dag. Detta får du senast en vecka i förväg. Användare flyttas i omgångar men kommer att pågå de tre första veckorna i april 2019. 

Flyttas mina gamla epostmeddelanden, kalender och kontakter med?

Ja, allt detta flyttas med.

Jag har mejladrss hos både IOGT-NTO och UNF - hur fungerar det?

Har du epostadresser från både UNF och någon av de andra organisationerna kommer du att behöva hämta dessa från två olika platser. Om du vill kan du vidarebefordra meddelandena från den ena platsen i det ena systemet till platsen i det andra systemet. 

Vad händer om jag inte kan göra inställningarna rätt dag?

Skulle det vara så att du inte har tillfälle just den dagen kommer du inte att förlora dina meddelanden. De finns kvar tills du hämtar dem.

Blir det lång tid som jag inte får tag i min epost?

Flytten sker ganska snabbt. Det kan bli ett avbrott på 30 minuter. Däremot kan saker hända som gör att det tekniskt tar längre tid. Vi försöker i de fall kommunicera det till de det berör och/eller lägger ut information på denna webbplats.

Får jag ett nytt lösenord?

Nej, du behåller samma inloggning i den nya miljön.

Jag har en fråga som det inte finns svar på!

Använd formuläret nedan för att ställa frågan så återkommer vi så snart vi hinner.

NY FRÅGA

Har du en fråga som inte finns med i listan ovan kan du fylla i den i formuläret nedan. Vi återkommer med svar så fort vi kan. Du gör samtidigt en insats genom att se till att listan ovan fylls i och fler kan få svar snabbt. 

14 + 6 =